FAQ

Hier vindt je de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Gebruik dan het formulier onder aan deze pagina!

Wat zijn de openingstijden? 
Hans & Grietje is dagelijks geopend van 11.00 tot 21.00, en op zondag van 10.00 tot 21.00.
Let op: de keuken is dagelijks geopend van 11.00 tot 20.00! 
Telefonische bereikbaarheid: volgens openingstijden

Is er een entreeprijs?
Toegang tot het terrein en het restaurant is gratis. Voor het gebruik van de skelters betaal je € 1,- of boodschappenmuntje (retour na gebruik) en voor het schminken € 1,00. Eigen consumpties zijn op het terrein niet toegestaan.

Is parkeren gratis? 
Parkeren is gratis en kan op de grote gastenparkeerplaats aan de voorzijde van het restaurant.

Kunnen wij zonder reservering langskomen? 
We raden je aan om altijd te reserveren. Dit voorkomt teleurstellingen omdat het volgereserveerd is. Indien je met een gezelschap kleiner dan 10 personen komt, raden wij aan minimaal 3 dagen van tevoren te reserveren. Met een groep groter dan 10 personen raden wij aan minimaal een week van te voren te reserveren.

Hoe kan ik reserveren?
Tot 36 uur voor de gewenste tijd kan je online een reserveringsverzoek sturen via Reserveren. Indien je binnen 36 uur wilt langskomen, kan je telefonisch reserveren via 0320 - 268 294. Als je reserveert via een normale mail of via het contactformulier op deze site, kunnen wij niet garanderen dat de reservering correct in behandeling wordt genomen.

Wanneer wordt de reservering bevestigd?
Wanneer je een reserveringsverzoek stuurt, krijg je een ontvangstbevestiging. Dit is echter niet de definitieve reserveringsbevestiging! Deze krijg je binnen 36 uur toegestuurd.

Kunnen we een tafel voor buiten reserveren?
Als je een tafel reserveert is dit altijd voor binnen. Tafels op het terras kunnen wij niet reserveren. Mocht je bij aankomst toch buiten willen eten, overleg dit altijd even met de gastvrouw/gastheer van die dag. Zo voorkomen we verwarring en weten we aan welke tafel u heeft plaatsgenomen.

Kunnen we zo doorlopen bij aankomst en een tafel uitzoeken?
We verzoeken alle gasten (al dan niet met reservering) zich te melden bij de gastvrouw/gastheer. Vanuit hier wordt je naar je gereserveerde tafel begeleidt, of kan er gekeken worden of er nog een tafel voor u vrij is.
Mocht je toch zelf plaatsnemen aan een tafel, dan bestaat de mogelijkheid dat wij je moeten vragen plaats te maken voor een gast welke gereserveerd heeft.

We willen reserveren voor een bewegende tafel. Kan dat?
We kunnen je voorkeur voor een beweegbare tafel of bepaald deel van het restaurant noteren, maar nooit garanderen dat dit ook daadwerkelijk gebeurd.  
Het is begrijpelijk dat je graag plaats wil nemen aan een speciale tafel, maar in het gehele restaurant zijn diverse “features” beschikbaar: bewegend plafond, bewegende vloer, bewegende tafels. Er is dus altijd iets leuks te zien!
 
Ik begrijp dat jullie werken met bloktijden, hoe werkt dit precies?
Wanneer je een tafel reserveert bij Hans & Grietje, is deze tijd de daadwerkelijke tijd die je aan tafel doorbrengt. Deze tijden zijn: 
- van 11.00 - 15.30 vrije tijdskeuze
- van 16.00 - 18.00
- van 16.30 - 18.30
- van 18.15 - 20.15
- van 18.45 - sluit
Voorafgaand en aansluitend ben je altijd welkom om (indien mogelijk) plaats te nemen op het terras en te spelen (binnen en buiten).

Kunnen we ook buiten de bloktijden om reserveren?
In principe hanteren wij altijd de bloktijden. Uitzondering voor groepen vanaf 25 personen zijn in overleg mogelijk. 

Is Hans & Grietje toegankelijk voor rolstoelen?
Jazeker. Indien gewenst kan je aangeven dat je een tafel wilt reserveren in het niet-bewegende gedeelte. Het minder-validen toilet bevindt zich op de begane grond (naast de ingang). 

Zijn er ook kinderstoelen aanwezig?
Ja, deze zijn aanwezig. Geef dit bij je reservering even aan, of vraag bij aankomst een medewerker om deze voor je klaar te zetten.

Mogen wij de hond meenemen?
Honden zijn wel welkom, mits aangelijnd en zij hun behoefte niet op het terrein doen.
Je kunt dan niet geplaatst worden in een deel met bewegende vloer of bewegende tafels. 

Vanaf welke leeftijd is het leuk om te komen?
De ideale leeftijd om zelfstandig te spelen is van 5 tot 12 jaar. Maar ook voor de kleinere (en grotere) kinderen is er genoeg te zien en spelen (zoals de kleinere speelruimtes met speelgoed, welke door het gehele restaurant te vinden zijn).

Kunnen we ook iets anders eten dan pannenkoeken?
Op onze menukaart kan je terugvinden wat er naast pannenkoeken nog meer geserveerd wordt. Dit zijn o.a. vers belegde broodjes, nacho’s, gehaktballetjes, kippenpootjes, gehaktballetjes… keuze genoeg!
Snacks als frites, kroketten, frikadellen etc. serveren wij niet.

Bieden jullie glutenvrije/lactosevrije opties?
De volgende combinaties zijn mogelijk:
- Een lactosevrije en glutenvrije pannenkoek. Deze wordt in de pan gebakken in olijfolie met eventueel toppings naar keuze.|
- Een glutenvrije pannenkoek. Deze word bereid in de oven met eventueel toppings naar keuze. 
- Een melkvrije pannenkoek. Deze wordt bereid in de oven met eventueel toppings naar keuze. 

LET OP: Als je kiest voor toppings, kan het zijn dat hier wel gluten in zitten.
Wil je meer informatie? Kijk dan op de allergenenkaart in het restaurant.


Het is slecht weer. Kunnen we dan nog wel leuk spelen bij jullie?
Zeker! Juist binnen is er van alles te zien en te doen. Een grote speelkelder, 2 indoor glijbanen, geheime gangen en trapjes, een grote toverketel waar je je in kunt verstoppen, speelhuisjes, allerlei magische knoppen en touwen welke alles in beweging zetten… je komt ogen en oren tekort!

Kan ik ook bepaalde arrangementen reserveren, of kinderfeestjes?
Dat kan! Kijk op de pagina “Arrangementen” om de diverse opties te bekijken.

Werken jullie ook met groepskorting / Social Deals / Groupon?
Hans & Grietje werkt niét samen met aanbieders van kortingsacties, zoals Groupon of Socialdeals.nl. Wij nemen deze bonnen ook niet aan bij de kassa. Let op dat je ons dus niet verward met een ander pannenkoekenhuis met dezelfde naam, waar deze bonnen wél voor worden aangeboden. Zo voorkom je teleurstelling!